قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

بشر امروز از تعقل فلسفی و تفکر می گریزد و روی به بازی ها و سرگرمی هایی می آورد که ذاتا مبرای از تفکر باشند : فوتبال ، جک ، پات ، آتاری ، سینما و تلویزیون و علی الخصوص کارتون

سید شهیدان اهل قلم
آقا سیدمرتضی آوینی

مجلس و ما ادراک ما المجلس!

جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۵۰ ق.ظ

اعتراضات اخیر که همچنان نقل محافل رسمی و غیررسمی کشور هست و روزنامه ها و اخبار را که در ذهن خود مرور می کنم نمی دانم چرا ناخودآگاه ذهنم می رود به سالهای 91 و 92 که خیلی خانه احزاب! ببخشید خانه ملت فعال و پر شور و هیجان بخاطر گرانی ها و تورم یکسره وزیران و حتی شخص رئیس جمهور را مورد استیضاح و سؤال قرار می دادند اما نمی دانم چرا در این دو دوره ای که دولت تدبیر و امید بر سر کار آمده دیگر از آن شور هیجان خانه احزاب خبری نیست.

شاید برخی ابتدای امر بگویند خب آن مجلس عمرش به پایان رسید و اسفند 94 نمایندگان جدید انتخاب شدند فلذا تغییر در عملکرد و کارنامه مجلس هم دور از انتظار نیست! بله شاید...! اما هرچه فکر می کنم میبینم چندان تغییر بنیادینی حاصل نشده! چرا که رئیس مجلس همان است که در آن سالها بود و تیتر منور و مشعشع حاج حسین شریعتمداری هم که همچنان در ذهنم چون خورشید می درخشد که علی رغم برد 30 بر صفر اصلاح طلبان در تهران، در 9 اسفند 94 اینگونه تیتر زده بود که «آخرین نتایج شمارش آرا نشان می دهد که اصولگرایان حائز اکثریت در سراسر کشور»! خب اگر همچنان مجلس ما مجلس اصولگرایی هست! تصویب 20 دقیقه ای برجام و تصویب حقوق نجومی به جهنم! چرا در این قضیه اخیر که آتشش از گور شیب ملایم تورم توأم با رکود و برنامه اقتصادی دولت راستگویان بلند شد و آن همه وعده و وعیدهای برجامی! چرا همچنان از این خانه احزابی که اکثرا اصولگرا هستند به تعبیر کیهان! هیچ جنب و جوشی احساس نمی شود جهت استیضاح مسئولین اقتصادی و وزرا و جناب پرزیدنت روحانی!

ما که از حضرات اصلاح طلبی که نماینده ی بِرَند اش گله می کند که ما در دانشگاه بخاطر خوابیدن 8 میلیون تومان! حقوق می گرفتیم! انتظاری نداریم که برای مردم و قشر متوسط و متوسط به پایین جامعه قدمی بردارد چه برای رضای خدا و چه از سر ریا ! بله حتی از سر ریا هم انتظاری نمی رود!

آیا براستی زمان آن نرسیده که همه کسانی که دل در گرو این انقلاب و آرمانهای آن دارند دست از بازی های سخیف جناحی اصولگرا و اصلاح طلب بردارند؟!

آیا براستی زمان آن نرسیده که مردم هم در انتخاب خود تجدید نظری کنند و کسانی که چند دوره ای در مجلس بوده اند و نَمی پس نداده اند را دوباره راهی خانه ی خود که تبدیل به خانه احزاب شده است نکنند؟!

آیا براستی زمان آن فرا نرسیده که شورای نگهبان که حقیقتا باید نقش نگهبانی از ارزش های انقلاب و آرمانهای آن را ایفا نماید، در نوع بررسی صلاحیت ها تجدید نظری کرده و به دور از هرگونه مصلحت اندیشی های ضد مصالح انقلاب و ملت و پابرهنگان و مستضعفین که صاحبان اصلی انقلاب و ولی نعمت ما هستند، نقش پاسداری و نگهبانی از اسلام ناب و انقلابی که بنام مستضعفین و توسط مستضعفین پابرهنه و کوخ نشین شکل گرفت را ایفا نمایند؟!


21 دی 96

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی