قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

بشر امروز از تعقل فلسفی و تفکر می گریزد و روی به بازی ها و سرگرمی هایی می آورد که ذاتا مبرای از تفکر باشند : فوتبال ، جک ، پات ، آتاری ، سینما و تلویزیون و علی الخصوص کارتون

سید شهیدان اهل قلم
آقا سیدمرتضی آوینی

آمریکا گاو شیر ده یا گوساله شیرخوار

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۵ ب.ظ

چندی پیش که سوار تاکسی بودم دیدم راننده زد کانال تحلیل و کارشناسی مسائل سیاسی از یمن صحبت کرد تا مسائل داخلی و سیاست خارجی ایران! ولی آن چیزی که نظرم را خیلی به خود جلب کرد و بسیار هم شنیده شده چه در دانشگاه از اساتید محتلف و چه دانشجویان و ... اینکه آمریکا مثل گاو شیر دهی هست که ایران بجای اینکه به پستان این گاو بچسبد و شیرش را بدوشد با شاخ این گاو ور می رود و هر از گاهی زخمی از این شاخ قسمتش می شود!

جالب است در زمانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا، عربستان را گاو شیردهی می داند که باید از آن بدوشد (منبع) یا حتی ترامپ یا آمریکا یا همان گاو شیرده به قول برخی دوستان! علی رغم دوشیدن عربستان اخیرا شاهد سرشاخ شدن این گاو شیرده یعنی آمریکا با چین شده ایم که به اذعان همه کارشناسان غربی ترامپ جنگ اقتصادی را علیه چین شروع کرده (منابع: یک دو سه) جا دارد از همه دوستانی که می گویند ایران چرا بجای پستان این گاو شیرده، فقط شاخ این گاو را گرفته است، بپرسیم که آیا چین هم مثل ایران با شاخ این گاو بازی کرده که دچار جنگ اقتصادی با آمریکا شده است؟ یا از این فراتر، اخیرا آمریکا بفکر دوشیدن متحدان درجه یک خود همچون اتحادیه اروپا و بخصوص آلمان افتاده است و خواستار تأمین بیشتر مالی ناتو توسط آلمان شده است! (منبع) ناتویی که بیش از آنکه حافظ منافع اروپا باشد بیشتر حافظ منافع ایالات متحده آمریکا بوده و هست اما هزینه اش را باید اروپا متقبل شد. ناتویی که ابزاری برای نفوذ بیشتر آمریکا در اروپا و ... است.

با تمام این اوصاف آیا جا ندارد خطاب به دوستانی که آمریکا را گاو شیرده! توصیف می کنند بگوییم این گاو شیرده شما بیشتر شبیه گوساله نوپا و تازه به دوران رسیده ایست که بیشتر از آنکه شیری بدهد تمایل به دوشیدن شیر از دیگران دارد.

شاید بدین جهت است که مقام معظم رهبری فرمودند که چالش چنانچه هزینه هایی را با خود داشته باشد اما سازش نیز هزینه اش کمتر از چالش با شیطان بزرگ نخواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی