قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

بشر امروز از تعقل فلسفی و تفکر می گریزد و روی به بازی ها و سرگرمی هایی می آورد که ذاتا مبرای از تفکر باشند : فوتبال ، جک ، پات ، آتاری ، سینما و تلویزیون و علی الخصوص کارتون

سید شهیدان اهل قلم
آقا سیدمرتضی آوینی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

امام خامنه ای تحلیلی پیرامون علل شکست های دشمنان جهت نابودی انقلاب اسلامی و همچنین پیرامون سنت های الهی ارائه می دهند که بوضوح می توان نقش پر رنگ جمهوریت و به معنای حقیقی کلمه «مردم» با تمامی طبقات و قشرهایش را در حفظ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، مشاهده کرد. ایشان می فرمایند:

اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را به چیزی تشبیه کنیم و از طریق آن به تحلیل انقلاب اسلامی بپردازیم بهترین چیزی که به ذهن می رسد، خیمه است. خیمه ای چهار ستون اصلی دارد و این ستون ها عبارتند از: استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت. البته شاید بنظر برخی اسلام خود به تنهایی ستون اصلی باشد، بله این را هم می توان پذیرفت اما دلیل اینکه ما در این نوشته اسلام را هم عرض سه مؤلفه دیگر یعنی استقلال و آزادی و جمهوریت آوردیم، این است که رابطه این سه مؤلفه را با اسلام یک رابطه دیالکتیکی می دانیم که در صورت نقص و نقض هریک از این سه مؤلفه اسلام و یا اسلامیت نظام هم خود به خود دچار آسیب می شود و این سه مؤلفه را ضامن بقای اسلام و اسلامیت نظام و انقلاب می دانیم.

متأسفانه در چند سال اخیر در کشور شاهد یک آنارشی و هرج و مرج سیاسی در سطح سران قوا را شاهد هستیم بنحوی که در پنج الی شش سال گذشته تمامی مواردی که مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف شخصا ورود کرده اند و دستور پیگیری داده اند توسط سه قوه مقننه و مجریه و قضائیه بطور کامل از آن تخطی شده است و از آن بدتر اینکه هیچ کسی هم چندان این هرج و مرج سیاسی و تخلفات سران قوا از دستورات صریح رهبری را چندان که باید و شایسته هست پیگیری نکرده است. و این موضوع نگرانی زیادی را در نویسنده این مطلب ایجاد کرده که این رویه در پیش گرفته شده توسط سران قوا بشدت برای آینده جایگاه و حرمت رهبری و ولایت فقیه در کشور بسیار خطرناک است.

روز گذشته (شنبه 19 خرداد 97) طی فراخوانی قرار بر این بود جهت ابراز مخالفت خود با تصویب سند ننگین و خائنانه موسوم به (FATF) یا همان گروه ویژه اقدام مالی، تجمعی در قم ساعت 18 جلوی دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد ولی طبق رویه مرسوم و منحوس در جمهوری اسلامی که هرگونه تجمع اعتراضی را بصورت مسائل امنیتی با آن برخورد می کنند این مورد هم استثنای از موارد گذشته نبود. (البته بنده که زودتر از زمان مقرر به آنجا رسیده بودم علی رغن اصرار و سمج گری هایی که داشتم بنده رو از محل تجمع دور کردند و امروز در اخبار دیدم که الحمدالله تجمع برگزار شده است)

استکبار ستیزی در درون، پاشنه آشیل جمهوری اسلامی

يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶ ق.ظ

یکی از چیزهایی که بسیار شنیده می‌شود این است که چقدر شعار؟ تا چه حد نگاه آرمانی؟! آیا ۳۹ سال شعار و آرمان خواهی بس نیست؟ ۳۹ سال استکبار ستیزی و نگاه آرمانی ما را به کجا رساند؟!

باید در پاسخ به این سوال بگویم که دقیقا مشکل همین جاست که ۳۹ سال آرمان‌های اصیل انقلاب اگر نگوییم بطور کامل روی زمین خاک خورد!، باید بگویم که ۳۹ سال آرمان‌های اصیل انقلاب ۵۷ را کجدار و مریز و ناقص پی گرفتیم. ما اسلام و استکبارستیزی را در سیاست خارجی خود تقلیل دادیم به مرگ بر آمریکا اما هرگز دستگاه دیپلماسی عمومی ای برای طرح و فلسفه این شعار ارائه نکردیم، در هیچ دولتی.

اخیرا شنیده شده که یکی از دادگاه های آمریکا جهت اعاده حقوق خانواده های کشته شدگان حادثه خودساخته 11 سپتامبر 2001، ایران را به جرم دخالت دست داشتن در این حادثه به مبلغ 6 میلیارد دلار جریمه کرده است! (لینک خبر)

از ساختگی بودن این حادثه که توسط بسیاری از دانشمندان و محققان غربی و بخصوص آمریکایی بصورت کاملا مستند و مستدل اثبات شده بگذریم، حتی روایت رسمی در خود ایالات متحده و کمیسیون 11 سپتامبر ایالات متحده آمریکا هم هرگونه ارتباط و نقش ایران را در این ماجرا را منکر شده است. اما آنچه که در این موضوع بسیار تلخ و دردآورتر از هرچیزی هست سکوت دولت و دستگاه وزارت خارجه ایران است که در این موضوع بجای اعاده حقوق ایران، صرفا به یک بیانیه ضعیف و آبکی شفاهی بسنده کرده است! (پاسخ وزارت خارجه به حکم دادگاه آمریکایی)

اعلام آمادگی ده ها آمریکایی برای شهادت به نفع ایران در دادگاه با موضوع جریمه ایران جهت موضوع جعلی 11 سپتامبر (لینک خبر)
لیست 78 شخصیت غربی که اعلام آمادگی کرده اند که به نفع ایران در دادگاه شهادت دهند (لینک خبر)

اما مخاطب سخنم نخبگان دانشگاهی و حوزوی و البته خود مردم است که منتظر نمایندگان مجلس که این روزها بیشتر شبیه نمایندگان رسمی و غیررسمی دولت شده اند و خیانت های زنجیره ای چون عدم توجه به مشکلات معیشتی مردم و بیکاری و تصویب 20 دقیقه ای برجام یا همان خسارت محض و این روزها هم قصد تصویب معاهده پالرمو و FATF را دارن، نمانند و خود آتش به اختیار دست به اعتراض و تحصن بزنند.