قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

بشر امروز از تعقل فلسفی و تفکر می گریزد و روی به بازی ها و سرگرمی هایی می آورد که ذاتا مبرای از تفکر باشند : فوتبال ، جک ، پات ، آتاری ، سینما و تلویزیون و علی الخصوص کارتون

سید شهیدان اهل قلم
آقا سیدمرتضی آوینی

امروز که در اینستاگرام مشغول دیدن تصاویر به اشتراک گذاشته کاربران بودم ناگهان چشمم به مطلبی از مقام معظم رهبری خود که هم جدید بود و مسئله ای در مورد برجام که بلافاصله جهت تأیید این خبر به سایت khamenei.ir رفته و گزارش خبری این دیدار را نگاه کردم ولی از آنجا که در گزارش خبری معمولا تمامی مطالب ذکر نمی شود و اغلب در قسمت بیانات تمامی جزئیات سخنرانی ذکر می شود، آن جمله ای را که از رهبری در اینستاگرام مشاهده کرده بود را در گوگل سرچ کردم و دیدم که بله این جمله صحت دارد و آن جمله عبارت بود از: «در موضوع مذاکرات بنده اشتباه کردم و به اصرار آقایان اجازه تجربه را دادم که البته از خطوط قرمز معین‌شده هم عبور کردند.»

جالب بود آن چیزی که در نتیجه جستجوی گوگل مشاهده کردم با آن چیزی که در محتوای درون سایتی که از گوگل داخل آن رفتم متفاوت بود! و آن سایت عصر ایران بود که تصاویر زیر گویای این تفاوت ها که ناشی از ویرایش مطلب توسط این سایت خبری تحلیلی عصر ایران موسوم به جریان اصلاحات می باشد:


عصر ایران

جهت دیدن تصویر با سایز بزرگتر روی تصویر کلیک کنید


اما جای جالب داستان اینجاست که قبل از ویرایش خبر توسط عصر ایران این خبر توسط سایت دنیای اقتصاد نقل قول می شود و این مطلبی که در ویرایش خبر توسط عصر ایران سانسور شد در سایت دنیای اقتصاد عینا آمده است که تصاویر زیر گویای این مطلب است.



و اما حرف آخرم با این رسانه های چپ و راست موسوم به اصلاحات و اصول گرایان و نهادهای انقلابی هست: لطفا با این کارهای غیرحرفه ای و سخیف به مردم و حتی رهبری توهین نکنید چرا که این کارتان پیام بسیار سخفیف و توهین آمیزی نسبت به مردم و صدالبته به رهبری دارد.


اما جالب است که بعد از مدتی که این موضوع سر و صدایی در کشور و در فضای رسانه ای ایجاد کرد سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری یک تکذیبیه بر روی خروجی سایت قرار داد بعلاوه اصل متن گفتار حضرت آقا که آقا چنین فرمودند که: «در قضیّه‌ی برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه‌‌ی ما با آنها صحبت کند؛ ضرر کردیم.»1


اما آنچه که مهم هست نفس این عمل زشت هست که صحبت رهبری را سانسور کنند! هرچند جا داشت که علاوه بر متن صوت این جمله را نیز منتشر می کردند تا همه چیز کاملا روشن و قطعی شود.


1. منبع «http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=40276»

نظرات (۲)

ولی این سخن در سایت آقا هم نمیباشد. و سخنی تحریف شده است!
متن اینه ((چرا مذاکره کنیم؟ برجام نمونه‌ی واضح این است. تازه بنده سخت‌گیری میکردم -که البتّه همه‌ی خطوط قرمزی که ما معیّن کرده بودیم رعایت نشد- طرف مقابل این‌جوری رفتار کرد، ))
فایل صوتی و تصویری سخنرانی رو من بارها گوش کردم. بنظرم غیر ممکنه همچین چیزی در سخنان آقا بوده باشه و حذفش کرده باشن. از نظر فن تدوین عرض میکنم
پاسخ:
سلام تأخیر در گذاشتن متن بایانات و نحوه بارگذاری مطالب که اینگونه نشان می دهد بخصوص که سایت عصر ایران هم متعلق به اصلاحات هست و اصلا نمیخواهد زیر بار اشتباه بودن برجام و مذاکرات برود چگونه می شود چنین چیزی رو تیتر می زند؟ در ضمن تأخیر در بارگذاری متن بیانات اصلا نمیتواند اتفاقی باشد بخصوص که قبل از گذاشتن متن کامل بیانات ابتدا بصورت گزیده بیانات گذاشتند که معمولا چنین چیزی مرسوم نبوده بنده خودم همیشه به سایت رهبری سر می زنم پس از سخنرانی ها ابتدا متن بصورت اخبار سخنرانی گذاشته میشه و سپس متن و صوت کامل بیانات ولی متن بیانات با تأخیر کاملا مشکوک گذاشته می شود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی