قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

بشر امروز از تعقل فلسفی و تفکر می گریزد و روی به بازی ها و سرگرمی هایی می آورد که ذاتا مبرای از تفکر باشند : فوتبال ، جک ، پات ، آتاری ، سینما و تلویزیون و علی الخصوص کارتون

سید شهیدان اهل قلم
آقا سیدمرتضی آوینی

متأسفانه عدم صبر انقلابی در دوستان انقلابی سبب شد تا یک موضوعی که به هیچ عنوان اهمیت خاصی با توجه به شرایط الان کشور با این وضعیت اقتصادی، نداشته رسانه ها و افراد مختلف بیش از حد به آن بپردازند و یک عده هم طبق معمول آتش بیار معرکه شوند و از آب گل آلود ماهی های خود را صید کنند و تبدیل به یک موضوع مهم ملی شود! لذا ادامه پیدا کردن این موضوع حتی در روزنامه های امروز (16 تیر 97) سبب شد تا نکاتی را پیرامون این موضوع ذکر کنیم:

اولا، حاج قاسم پیامی که دادند صرفا تقدیر از موضع گیری درست آقای روحانی اولا در مورد رژیم جعلی صهیونیستی و ثانیا بیان نکته ای پیرامون ترانزیت نفت از تنگه هرمز و آن هم از موضع قدرت که در شأن انقلاب اسلامی و ملت ایران هست، بوده است فلذا این تقدیر و تشکر در جای دیگری نمی تواند مورد سؤاستفاده قرار گیرد.

ثانیا، نیروهای انقلابی باید یاد بگیرند که نظرات و نگاه های مختلف درون گفتمانی را تحمل کنند حتی اگر چندان هم به آن دیدگاه نظر موافق نداشته باشند و نهایتا با اظهار انتقادی سازنده و نه کوبنده نسبت به کسی که درون جبهه خودی است از کنار آن بگذرند.

ثالثا، نیروهای انقلابی باید تعبیر حضرت آقا مسائل اصلی را از مسائل فرعی جدا کنند و در شرایطی که مسائل اصلی و حاد روی زمین باقی مانده سراغ مسائل حاشیه ای و فرعی نروند.

رابعا، فراموش نکنند در زمانی که دشمن با تمام قوا در تمامی حوزه ها و عرصه ها هجوم آورده و حضرت آقا از نفوذ دشمن می گویند، نیروهای انقلابی بجای انسجام و وحدتی که حضرت امام بارها و بارها آن را یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب برشمردند و اختلاف را عامل شکست انقلاب، دچار تفرقه شوند و قلم های خائن روزنامه های زنجیره ای و رسانه های زرد آتش بیار معرکه شوند.

در پایان هم اول خودم و بعد نیروهای انقلابی که دل در گرو انقلاب و آرمان های آن دارند را توصیه می کنم به صبر انقلابی، خویشتن داری و مدارا در جبهه خودی و تمرین نقد درون گفتمانی بجای جدال و دعوا و تفرقه درون گفتمانی. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی