قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

تراوشات و دغدغه های ذهنی یک انسان

قلمرو اندیشه

بشر امروز از تعقل فلسفی و تفکر می گریزد و روی به بازی ها و سرگرمی هایی می آورد که ذاتا مبرای از تفکر باشند : فوتبال ، جک ، پات ، آتاری ، سینما و تلویزیون و علی الخصوص کارتون

سید شهیدان اهل قلم
آقا سیدمرتضی آوینی

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

آمریکا گاو شیر ده یا گوساله شیرخوار

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۵ ب.ظ

چندی پیش که سوار تاکسی بودم دیدم راننده زد کانال تحلیل و کارشناسی مسائل سیاسی از یمن صحبت کرد تا مسائل داخلی و سیاست خارجی ایران! ولی آن چیزی که نظرم را خیلی به خود جلب کرد و بسیار هم شنیده شده چه در دانشگاه از اساتید محتلف و چه دانشجویان و ... اینکه آمریکا مثل گاو شیر دهی هست که ایران بجای اینکه به پستان این گاو بچسبد و شیرش را بدوشد با شاخ این گاو ور می رود و هر از گاهی زخمی از این شاخ قسمتش می شود!

خرابی ها زیاد است، اشکالات زیاد است، فقر زیاد است. این باید در هر شهری اهالی شهر کمک بکنند. اینها بندگان خدایند که گرفتار هستند. خدای تبارک و تعالی عنایت دارد به بندگان خودش. این مستمندها، فقیرها عیال خدا هستند، اداره باید اینها بشوند، فقرا را خدای تبارک و تعالی امر کرده است که اداره شان باید بکنیم، یک دسته غنی بنشینند کنار و اینها، بیچاره ها به فقر بگذرانند.

متأسفانه عدم صبر انقلابی در دوستان انقلابی سبب شد تا یک موضوعی که به هیچ عنوان اهمیت خاصی با توجه به شرایط الان کشور با این وضعیت اقتصادی، نداشته رسانه ها و افراد مختلف بیش از حد به آن بپردازند و یک عده هم طبق معمول آتش بیار معرکه شوند و از آب گل آلود ماهی های خود را صید کنند و تبدیل به یک موضوع مهم ملی شود! لذا ادامه پیدا کردن این موضوع حتی در روزنامه های امروز (16 تیر 97) سبب شد تا نکاتی را پیرامون این موضوع ذکر کنیم:

قابل توجه برخی حضرات که در کاخ ها جلسات فوق سری نظام برگزار می کنند!

اخطار امام خمینی در ۱۰ اسفند ۵۷ به این موضوع واکنش بسیار جدی نشان می‌دهند که می فرماید:

ما پس از این راجع به بانک ها هم طرح هایی داریم که از این وضع رقت بار برگردد، از این وضع استعماری برگردد. ما باید تمام این کاخ های وزارتخانه را، وزارتخانه ها را، که میلیون ها، میلیاردها مال ملت در آن صرف شده است باید اینها تبدیل بشود به یک چیز معتدل اسلامی. این فرم، فرم خارجی است، فرم اجنبی است، فرم طاغوت است.

در این ایامی که وضعیت معیشتی مردم بخصوص اقشار متوسط به پایین هر روز بدتر از دیروز می شود البته آن هم دیگر با شیب نه چندان ملایم! وقتی نگاهی به روزنامه ها و رسانه های داخلی می اندازیم باز هم همان بازی های کثیف سیاسی و جناحی در تمامی تیترها و خبرها و تحلیل ها دیده می شود و باز هم این مردم هستند که گوشت دم توپ دعواهای سیاسی جناح های فاسد کشور (اصول گرا و اصلاح طلب)

اسلامیت جمهوری اسلامی در گرو عمل مسئولین

يكشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶ ق.ظ
برخی مواقع موضع گیری های بعضی از مسئولان را که انسان مشاهده می کند فکر می کند که چون اسم نظام «جمهوری اسلامی» هست پس حتما هر کاری انجام شود درست و مشروع هست! یا برخی اوقات عده ای بگونه ای حرف می زنند که انسان احساس می کند چون جمهوری اسلامی هست پس به مسئولین و عملکرد آنان نباید انتقاد کرد و سر را چون کبک در برف کرد و گفت جمهوری اسلامی است! درحالیکه در بیانات و سیره امام راحل و مقام معظم رهبری مکرر اینگونه تصورات بشدت رد شده است برای مثال حضرت آقا در دیداری با کارگزاران نظام در 23 مرداد 70 می فرمایند:

 من بارها عرض کرده‌ام که خدای متعال در چند جای قرآن درباره‌ی بنیاسرائیل میگوید: «و فضّلناهم علیالعالمین» (۱۸)؛ ما شما را بر همه‌ی مردم دنیا برتری دادیم. همین بنیاسرائیلند که باز قرآن درباره‌ی آنها میفرماید: «و ضربت علیهم الذّلّة والمسکنة و باؤا بغضب من‌الله» (۱۹). چرا؟ رفتار خود آنها موجب چنین وضعیتی شد. مگر خدا با من و شما قوم و خویشی دارد؟ مگر خدا با جمهوری اسلامی و با این اسم قوم و خویشی دارد؟ من و شما هستیم که باید معین کنیم این جمهوری، اسلامی است، یا اسلامی نیست؛ این هم در رفتار ماست.