از فتنه براندازانه 88 تا فتنه های اضمحلال انقلاب اسلامی
فتنه ۸۸ یکی از معدود فتنههایی است که قریب به یک دهه از آن می گذرد و هنوز رهبر معظم انقلاب بر روی آن تکیه و پافشاری می کنند و بارها به عناوین مختلف حساسیت خود را نسبت به این موضوع ابراز داشته اند و هر ساله ۹ دی بهانه ای می شود برای بازخوانی پرونده فتنه ۸۸
ممکن است قبل از هر چیزی این سوال پیش آید که چرا این موضوع چنین اهمیتی پیدا کرده که هر ساله این موضوع نقل محافل سیاسی می شود؟ در پاسخ به این سوال باید یادآور شوم که اگر به صحبت های مایکل لدین از مشاوران اسبق امنیت ملی آمریکا دقت و تأمل کنیم که در مورد جنبش سبز بعد از فتنه ۸۸ گفت که اگر از شما بپرسند که جنبش سبز در ایران به چه دورانی برمی گردد قطعا خواهید گفت ۸۷ الی ۸۸ ، اما شاید حیرت زده شوید که اگر بگویم ما از دوران نخست وزیری میرحسین موسوی با او ارتباط برقرار کرده ایم و در حقیقت ریشه این جنبش به آن دوران برمی گردد!
این جمله لدین در واقع بیانگر آن است که آمریکا پس از انقلاب گزینه های مختلف اعم از گزینه نظامی البته بگونه جنگ نیابتی و نه مستقیم تا جریان نفوذ و جنگ نرم را در مورد ایران در نظر داشته و تحلیل نویسنده این است که آمریکا در فتنه ۸۸ قصد داشت تا از میزان تاثیر تهاجم نرم خود در کف جامعه و میزان نفوذ در لایه فوقانی کشور مطلع شود و چنانچه موقعیت وفق مراد بود با گزینه نظامی در نهایت امر کار انقلاب اسلامی ایران را یکسره کند اما دلیل انتخاب عنوان این نوشته بدین جهت است که به تحلیل نویسنده، فتنه ۸۸ صرفا یک اتفاق خاص در یک دوره خاص نبوده و دشمنان انقلاب اسلامی یقینا با مشاهده فتنه ۸۸ گام های بعدی را برداشته و وارد مراحل جدیدی از نقشه های خود جهت نابودی انقلاب اسلامی ایران شده اند و البته همانطور که صحبت های لدین اشاره دارد باید فتنه ۸۸ را در یک هدف و پازل بزرگتر و غایی نگریست و آن ساقط کردن کامل انقلاب اسلامی است.
وقتی این موضوع را بدین نحو نگاه کنیم فتنههای بعدی را لاجرم باید در اتفاقات امروز کشور و حتی آینده جستجو کنیم فتنههایی شاید بظاهر همچون آتش زیر خاکستر برای اضمحلال انقلاب اسلامی و انحلال و هضم این پدیده مبارک در نظام استکباری و طاغوتی جهان!
اگر به برجام های چندگانه که اولینش موضوع هستهای بود و برجام های بعدی فرهنگی و اقتصادی و نظامی و منطقهای توجه کنیم متوجه خواهیم شد که هم اکنون نیز در بطن فتنههای استکباری_آمریکایی قرار داریم و نباید فتنه ۸۸ را صرفا به یک موضوع تاریخی تبدیل کرد و به آن نگرشی صرفا تاریخی داشت همانگونه که به وقایع عاشورا نباید صرفا نگاهی تاریخی داشت و بعبارتی دقیق تر کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا
6 دی 1396